Washington
8. januára (TASR) - Americký výrobca pneumatík Goodyear predá svoju
značku Dunlop japonskej spoločnosti Sumitomo Rubber Industries. O
plánoch spoločnosti informovali agentúry DPA a Reuters.
Predaj značky Dunlop za 701 miliónov USD (674,49 milióna eur) zahrnuje
značku a ochranné známky v Európe, Severnej Amerike a Oceánii, uviedol
Goodyear. Očakáva sa, že transakcia sa dokončí do polovice tohto roka.
Podľa šéfa Goodyear Marka Stewarta je predaj značky pre americkú firmu
významným medzníkom. Ako povedal, nielenže to znamená plus pre
akcionárov, ale spoločnosti zlepší pozíciu a umožní zameranie sa na rast
kľúčových značiek. Goodyear by mal predávať pneumatiky značky Dunlop na
osobné autá v Európe minimálne do konca tohto roka, pričom japonskej
firme by mal platiť licenčné poplatky.
Americká firma už v roku 2023 oznámila, že chce znížiť náklady a
zredukovať svoje portfólio. V rámci tohto plánu minulý rok spoločnosť
podpísala s japonskou firmou Yokohama Rubber dohodu o predaji svojej
divízie pneumatík pre ťažkú techniku OTR. Divízia OTR (Off-the-Road)
vyrába pneumatiky pre vozidlá využívané v banskom a ťažobnom priemysle, v
stavebníctve či na prácu v prístavoch. Predaj sa však netýkal výroby
OTR pneumatík pre potreby americkej armády.
(1 EUR = 1,0393 USD)